Nieuws

Vanuit Belgie heerlijk op vakantie

15 juli 2019

Robbin, uit het Belgische Antwerpen, vertelt jullie graag over haar avontuur vlak over de belgische grens in het prachtige Bladel in Brabant, Nederland. Daar heeft ze samen met haar gezin gebruik gemaakt van een Luxe Chalet op onze gezellige 5 sterren familiecamping De Achterste Hoef:

Als meisje uit een gezin van 4, dat nadien uitgroeide tot een nieuw samengesteld gezin van 6 dochters, zijn we niet zo vaak samen op vakantie geweest. Onze vakantiedagen werden gevuld met kortere trips of daguitstapjes.

Mijn man daarentegen, heeft niets anders gekend dan met de mobilhome verre tripjes te maken met het hele gezin. Wanneer ik hem hoorde vertellen over zijn leuke avonturen, dacht ik ‘Dat wil ik later ook voor mijn kinderen’.

Bijna 14 jaar later en 2 dochters rijker, hebben we al heel wat kunnen genieten van tripjes samen. Op hotel gaan en jezelf laten bedienen, is relax maar verveelt ons snel. Wij vinden het leuker om op zoek te gaan naar een leuke camping waar het zowel fijn is voor de kids als voor de ouders. Voor we verbleven op Recreatiepark De Achterste Hoef in het Nederlandse Brabant, was deze nog onbekend voor ons.

Op het eerste zicht, wisten de foto’s en beschrijving ons meteen te overtuigen, dus besloten we om er van België een weekendje naartoe te trekken. De ideale manier om onze zomervakantie te starten en als leuk extraatje werd mijn dochtertje June dat weekend 4 jaar. Op een uurtje verwijderd van Antwerpen, zijn we beland op de camping in het mooie Brabantse Bladel met haar mooie bosrijke omgeving en rijke cultuur waaronder de Legende van Zwarte Kaat.

We werden meteen vriendelijk ontvangen aan de receptie, de kinderen kregen daar de zwembandjes voor het zwembad en wijzelf meer uitleg over ons verblijf in de Luxe Chalet. Daarna mochten we ons vakantiehuisje gaan ontdekken! De luxe chalet was heel rustig gelegen en werd kraaknet afgeleverd, voorzien van de nodige luxe zoals bvb. airco, afwasmachine, microgolfoven, etc... (Ook mama’s en papa’s mogen al eens verwend worden, hé? 😉)

Terwijl wij onze valiezen uitpakten, konden de 2 meisjes zich uitleven aan het speeltuigje dat vlakbij onze chalet plaatsvond. Ideaal dus! Het was al redelijk laat toen we aankwamen dus besloten we om niet meer te koken, maar meteen uit eten te gaan.

De keuken van het plaatselijk restaurant, heeft een ruime keuze aan lekkernijen. Een extra pluspunt: wanneer je kiest voor de kidsmenu, krijg je er standaard een lekker kinderijsje bij en mag je iets leuk kiezen uit de schatkist. (Kids blij = iedereen blij) Binnenin is er ook een ballenbad waar de kids zich helemaal kunnen uitleven. Zo kunnen mama en papa ook even rustig eten. Het was ’s avonds nog heerlijk wam, dus mochten de meisjes de buitenspeeltuin ook eens gaan ontdekken. Deze beschikt over een groot springkussen en een ruim aanbod voor zowel de kleintjes als de grotere kinderen.

Moe, maar voldaan konden we de meisjes onder de lakens stoppen. De Luxe Chalet is voorzien van 2 slaapkamers. In de ene slaapkamer staat er een ruim tweepersoonsbed, in de andere staat een stapelbed met uitvalbescherming en een enkel bed. Tussenin de twee bedden past er precies een reisbedje. De meisjes zijn als een blok in slaap gevallen en zo konden wij ook een beetje tot rust komen. Op ons terrasje met een glaasje erbij, genietend van het mooie uitzicht en elkaar.

Zaterdagochtend waren we allen druk in de weer, want er was er eentje jarig: June mocht die dag 4 kaarsjes uitblazen. Na een lekker ontbijtje van de lokale bakker, zijn we meteen naar het zwembad getrokken. De camping beschikt over zowel een binnen- als buitenzwembad, waarbij ook telkens een klein plonsbadje is voor de allerkleinsten. De faciliteiten zijn heel hygiënisch en mooi onderhouden. Onderweg naar onze chalet, hoorden we in de verte ‘Tsjoe Tsjoe Wa’: het was Zoef (de mascotte van de camping) die op een golfkarretje kwam aangereden. Hij kwam een bezoekje brengen aan de jarige. June was helemaal in de wolken met deze leuke verrassing, gaf Zoef een high-five, ze deden een babbeltje en dansten even samen.

Iets voor de middag, werden we verwacht op de 9-holes golfbaan van het recreatiepark, waar de golfpro ons opwachtte. Daar kregen we initiatie golfles op eigen niveau. Een super leuke en leerrijke ervaring. Het was super heet dat weekend, dus zochten we afkoeling aan de recreatieplas. Deze is op kleine 10 min. wandelafstand van de chalets en safaritenten verwijderd. Aan het water werden verschillende activiteiten voorzien door het animatieteam, kon je spelen in het houten piratenschip, rusten op het gras of het strandje, zwemmen of op de leuke waterglijbaan spelen. Via het speelbos, wandelden we terug naar onze luxe-chalet. Daar konden we even het zonnetje ontwijken en in alle rust spelen op het natuurdomein. ’s Avonds onze mooiste kleren aan, genoten van een lekker menuutje en klaar voor de Mini-Disco. Alweer een geslaagde dag!

Zondag was het iets meer bewolkt, dus besloten we om een potje te gaan minigolven met de meisjes. Mijn tweejarige dochter Liv was hier iets te klein voor, maar heeft zich prima vermaakt door het balletje met haar hand in de gaatjes te rollen. 😊

Na een lekker ijsje, gingen we nog even zwemmen in het binnenzwembad. We konden hier echter niet voorbij zonder de Alpaca’s, die vlakbij het zwemcomplex verblijven, te voederen. Jammer genoeg moesten we zondag op tijd vertrekken richting huis, aangezien we maandag weer vroeg aan het werk moesten.

Met spijt in het hart, keerden we huiswaarts. Ons zie je zeker een keertje terugkomen!
We hebben er enorm van genoten! Hopelijk tot gauw.

Veel liefs van Robbin!

Even geduld alstublieftEven geduld alstublieft